Мотоблок – агрегат універсальний, всепогодний і навіть всесезонний. Звичайно ж, з весни до осені у нього набагато більше роботи, ніж взимку, але в ряді випадків і взимку потрібно його завести. І не тільки для того, щоб прогріти та потім заглушити. А щоб, наприклад, почистити доріжки своєї прибудинкової або дачної ділянки від снігу за допомогою відповідного навісного обладнання для мотоблока. Або ж просто використати мотоблок як гужовий віз – щось кудись завести на причепі в сильний мороз.
До речі, в магазині «Планета Залізяка» Ви можете придбати навісне обладнання для чищення від снігу для мотоблока. Це лопата-відвал, а також шнек (снігоприбиральник). Їх можна замовити на сайті ZARIA.UA, а можна просто відвідати магазин особисто. Адреса: Новоград-Волинський, вул. Житомирська, 104. Але в будь-якому випадку – і при особистому візиті, і по телефону або вайберу – досвідчені продавці-консультанти магазину завжди підкажуть яку модель лопати-відвалу або шнека для мотоблока придбати Вам саме для своєї моделі цього агрегату.
Ще при підготовці мотоблока до зими слід злити воду з радіатора. Інакше вона може просто його розірвати при замерзанні. Зберігати мотоблок взимку краще не просто неба, а в гаражному приміщенні. Тоді він легше заведеться в мороз. Але якщо все ж доводиться тримати його не в приміщенні, то потрібно хоча б обмотати його якоюсь щільною тканиною, наприклад, звичайною ковдрою. А якщо є вміння і бажання, то можна навіть спеціально пошити чохол необхідного розміру.
Дизельний двигун мотоблока запустити взимку в сильний мороз складніше, ніж бензиновий. Річ у тому, що в бензиновому двигуні суміш палива з повітрям проходить підготовку ще до того, як виявляється в циліндрі.
Якщо мотоблок дизельний, то радіатор перед запуском бажано прогріти звичайною або дистильованою водою (дистильована краще – не буде накипу в сотах радіатора). Потрібно нагріти відро гарячої води та повільно залити в радіатор. Через якийсь час воду злити за допомогою крана зливу, який знаходиться знизу радіатора. Також гарячою водою можна прогріти й стінки радіатора зовні (для цього зручніше використовувати щось на зразок чайника).
Можна також прогріти радіатор не водою, а паяльною лампою. Тобто навіть якщо на Вашому дизельному мотоблоці присутній електростартер, таке прогрівання радіатора бажано все ж проводити перед кожним запуском в зимовий час.
Взагалі ж, існує безліч причин, які суттєво ускладнюють запуск дизельного мотоблока в мороз. Перш за все слід згадати про те, що при низьких температурах моторна олива може сильно загуснути, значно підвищиться її в'язкість. Особливо це стосується оливи мінеральної або недорогої напівсинтетичної. Вона практично перетворюється в солідол. Це перешкоджає нормальному запуску двигуна. Вся моторна олива в сильний мороз може ставати схожою на густу жижу. Вона зсередини сковує двигун, всі його складові частини та механізми. І через це його стає практично неможливо провернути. При спробі запуститися акумулятор дуже швидко сідає, а самого запуску не відбувається.
Є моторна олива, яка добре працює саме при великих мінусових температурах. Але наші зими досить мінливі. Сильні морози тривають зазвичай недовго, часто бувають відлиги. Тому використовувати саме таку оливу непрактично. Адже при температурах, близьких до нуля, вона працює погано. Тому все ж краще заливати оливу універсальну. Синтетичні оливи краще мінеральних для застосування взимку. Існують також спеціальні дизельні антигелі, які призначені для підтримки дизельного палива в рідкому стані.
Крім істотного підвищення в'язкості оливи, причинами утрудненого запуску дизельного двигуна в сильний мороз можуть бути замерзання палива в паливних магістралях, низький заряд акумулятора, погана якість самого палива або неправильний його підбір. Адже існує «літнє і «зимове» дизельне пальне – це відомо всім. «Літнє» пальне застигає вже при 5-градусному морозі – густіє і парафінізується. Таке пальне може шкодити самому двигуну, через те, що в паливній суміші випадають кристали парафіну. І в результаті засмічуються паливний фільтр і паливні магістралі. Після всього цього двигун можна буде нормально експлуатувати тільки після повної його чистки, а це процес трудомісткий. Тому, звичайно ж, в сильний мороз потрібно застосовувати тільки «зимове» дизельне пальне.
Мотоблок з повітряною системою охолодження легше запустити в сильний мороз. Але повітряна система охолодження має і свої недоліки – при ній двигун швидше нагрівається.
Перед запуском мотоблока перевірте в ньому рівні масла і пального – це універсальне правило для будь-якого сезону. Далі для бензинового мотоблока відкрийте кран подачі пального, важіль підкачки палива встановіть в режим «Запуск», кілька разів при вимкненому запаленні обробіть мотор кік-стартером, заведіть мотоблок і переведіть вищезгаданий важіль в положення «Робота».
Якщо мотоблок дизельний, то потрібно не забути перед запуском стравити повітря з паливної системи. Після запуску мотоблока в мороз йому необхідно дати попрацювати хвилин 10-15 на холостому ходу перш ніж починати активну експлуатацію.
У магазині «Планета Залізяка» (сайт ZARIA.UA) представлений широкий вибір як дизельних, так і бензинових мотоблоків. А якщо у Вас виникнуть питання по їх експлуатації вже після покупки (в тому числі по правильному зберіганню та запуску в зимову пору року), то Ви завжди зможете отримати безкоштовні консультації телефоном, по вайберу або при особистому візиті в магазин.