У цій статті хочу розкрити тему ременів для мотоблоків. Яку інформацію несуть написи та маркування на самих ременях? Які вони на дотик і навіть на запах? З чого вони складаються і де виготовляються? А найголовніше - що у них всередині? Спробую розрізати та дізнатися, з чого вони складаються, і надам відеоогляд на своєму каналі в Ютуб. Чи присутній корд в самому ремені?
На мотоблоках Дикий Вепр і Заря використовують клинові ремені, робочими поверхнями яких служать бічні грані. Вони передають обертальний момент завдяки силі тертя спокою (тобто, іншими словами - зчепленню) на бічні поверхні канавок шківів.
Чому на мотоблоках використовують клинові ремені, а не плоскі, наприклад? Ну, мабуть, тому, що завдяки трапецеїдальній формі перетину і клиноподібній формі канавок шківа, зчеплення паса зі шківом забезпечує передачу приблизно у 2 рази більшої потужності, ніж в разі плоского ременя (при одній і тій же початковій напрузі).
Приводний ремінь являє собою складний гумотканний виріб. Ремені на мотоблоках працюють в складних умовах, зі значним навантаженням. Розглянемо, яку інформацію несе на собі пас, і який вибрати краще! Кожен поважаючий себе виробник спочатку маркує продукцію власним брендом, якщо, звичайно, виробникам немає чого приховувати й це не підробка! Позначено бренд і також стоїть англійська літера R в кружечку.
У кожного клинового ременя є три довжини:
Маркування Li - внутрішня довжина, тобто довжина ременя по внутрішній межі.
Маркування Lp, Lw, Ld - розрахункова, або робоча довжина, вона приблизно дорівнює довжині по лінії корду, тобто довжині корду.
Маркування La - зовнішня довжина, довжина по зовнішній межі.
Співвідношення між цими довжинами, як правило, надається в кожному каталозі компанії виробника. Існує кілька варіантів маркування клинових ременів. На території колишнього СРСР досі існують ДСТи, наприклад, 1284.3-89, що і перейняли китайські виробники.
Європейська відмітка - маркування по буквах DIN 2215. Американськє маркування - RMA. Відмітки профілю: A, B (Б), С (В), ширина - буква W. Висота - буква Т.
Wp - розрахункова ширина ременя в міліметрах. Ширина поперечного перерізу ременя, який знаходиться під натягом на рівні нейтральної лінії.
W - ширина великої основи ременя (мм)
Т - висота ременя (мм)
Альфа - кут клина ременя, рівний приблизно 40 °.
Наприклад.
В -1750
В - перетин ременя.
1750 - номінальна розрахункова довжина ременя в міліметрах.
Маркування профілю ременя позначається двома способами - латиницею і кирилицею.
Я дізнався про маркування, походження - ремені можуть бути європейського, американського походження, походження країн колишнього СРСР і Китаю. На мотоблоці Заря стоять ремені китайського виробника, які досить надійно служать роками при правильному догляді. Перша умова - це захисний кожух, а друга, найголовніша - тримати ремені в чистоті від бруду і берегти від потрапляння на них прямих сонячних променів.
Тепер дізнаємося, що в середині привідних ременів. Повинно бути: шар розтягування (гумовий шар), еластичний шар (гума), що несе шар, тобто корд-шнур для ременів корд-шнурової будови або тканинний каркас - для ременів корд-тканинних конструкцій. Шар стиснення складається з гуми та обгортки. Клинові ремені можна використовувати в діапазоні температур від -30 °С до + 40 °С для сільськогосподарських машин. Було б непогано ще й це перевірити, до речі.
Купити надійні, якісні та дешеві ремені Ви можете в магазині Планета Залізяка. Купити ремені для мотоблоків і мототракторів можна на сайті zaria.ua.